Thursday 16 August 2012

. . . Pavilion vs Carrefour . . .

Kenapa aku pilih "CARREFOUR"
semestinya sebab barang-barang kat situ mempunyai harga yang berpatutan kan?
kenapa? salah ke? yang kau pandang aku macam tu kenapa?

"pe barang, gaya dah macam PARIS HILTON tapi shopping kat carrefour je, PAVI la babe!"
dengan muka yang pelik, memandang aku dari atas kebawah.
Dalam hati aku, budak ni memang tak sayang mulut. aku tengah puasa ni.

kepada kawan yang tersayang, fyi~ aku memang suka PARIS HILTON but bapak aku bukan nya datang dari HILTON FAMILY. somemore,buat apa nak shopping kat PAVI tu? harga dia 5 kali ganda dengan harga carrefour,giant,tesco,econsave dll ok.

Kita ni sebagai manusai tak perlu la nak bangga diri if kita ni senang pun, selagi boleh jimat..sila lah jimat..duit untuk disimpan bukan untuk dihabiskan time tu jugak. nanti kalau dah tau? takde duit, macam mana? fikir guna otak ok?

sapa yang tak tau PAVI yang dikatakan itu apa :-





If untuk lepak or hang out dengan kawan-kawan aku boleh gagah lagi la kesini itupun NOT ALWAYS. tapi if setakat aku nak beli lingerie, toiletries, baju tidur..aku prefer carrefour lagi. SERIOUSLY ok. 

Buat apa nak berlagak kan? kepada kawan yang berfikiran pelik tu, silalah fikir balik. sekali masuk PAVI tu. paling kurang aku kena bawak RM300 untuk makan SAHAJA. kalau shopping kat MNG?POLO?ZARA?TOPMEN?ORANGE? korang agak-agak berapa banyak pulak aku kena bawak? Botak bapak aku weh..

Duit if hari-hari kena kikis...gunung pun boleh jadi rata kan?
Please be CLEVER la...

No comments:

Post a Comment