Wednesday 7 March 2012

. . . aku + orang tua-tua kata?? . . .

hye all!
bosan dow arini kat office..kerja aku sumer dah setel,so daripada aku terkedip-kedip mata tengok scrin pc aku ni..better aku menulis kan?

ok,first at all..korang pernah dengar tak pasal petua orang tua-tua yang agak pelik?just like..jangan menyapu separuh jalan?anak dara tak boleh duduk kat tangga?and so on la kan..and aku baru dapat tau satu lagi petua ni..masa aku balik kampung aritu...

disuatu petang yang hening kat rumah nenek aku,sikit punya aku tengah melayan ayam goreng yang sangat-sangat enak dan panas..crispy lagi tu..makcik aku menerpa kearah aku! wah..dah macam filem action..hahahaaa..dan kemudian Puan makcik berkata sebegini "eh! anak dara tak boleh makan kepak ayam..." erkk..aku buat muka pelik sambil berfikir..pusing-pusing otak aku cube beringat..berundur dan terus berundur untuk mencari kepastian..lalu menjawab.."kenapa pulak?mama tak penah bagitau akak pun..sila berikan sebab?"tapi Puan makcik yang tak berhati perut terus merampas kepak ayam yang berada ditangan aku lalu memakan nya dengan penoh kekejaman~cis! melampau betul...apa logiknya beliau berkata begitu?

aku memang pelik..kadang-kadang aku berfikir..atas dasar apakah petua dibuat?kalau petua dibuat hanya untuk mengingatkan tak ape la..ni petua yang makcik aku cakap tu..aku tak pernah dengar langsung..korang pernah dengar tak?aduhai..aku dalam kekeliruan ni..

P/S: aku nak pergi cari kat google sejarah bermulanya segala petua or kata-kata orang tua! (xpuas hati -_-')

No comments:

Post a Comment