Thursday 8 March 2012

. . . urgh! lelaki panas baran . . .

Hye sumer..
rajin gila aku nak tulis entry kan..huhuu..oke,aku nak share ngan korang neh..macam mana nak detect lelaki yang mempunyai sikap "PANAS BARAN" yang melampau tahap nak kena pijak ramai-ramai..berani pulak aku nak pijak?silap-silap mati terus karang..wehuuu~

Ok,lelaki macam tu mesti akan mendatangkan tension pada kehidupan seharian kita kan?so,before terkapel..baik kenal dulu hati budi dia..mana tau dia mempunyai sikap yang terlampau ke...terlajak perahu boleh reverse..terlajak kapel,nak break off tu memang nazak tau! plus kalau lelaki tu jenis tak faham BAHASA...boleh gila korang dibuatnya..

ok,panjang pulak mukadimah aku..back to topik...aku akan list kan beberapa cara untuk kita kenal pastti perangai dorang..but! korang kena betul-betul berani dan yakin bila nak test tau..tak boleh main-main...

1) Biarkan Dorang Menunggu :)
korang ajak la dorang jumpa or kalau atak pun,korang suruh dia pick up korang time balik keje..or time nak pergi keje..suruh dorang datang awal dari time biasa korang keluar rumah..well,kita kan make up je dah sejam kan?so...jangan la sejam korang nak suruh dia tunggu..kalau aku tunggu orang sampai sejam pon da boleh ada tanduk atas kepala...korang buat dia tunggu dalam 10 minit ke...15 minit ke..pastu korang buat-buat la muka tak bersalah and berjalan menghampiri dorang slow-slow jewp..lagi slow dari pengantin jalan la kalau bole! huhuhuu..time tu korang try tengok muka dia..hahahhhaaaaa..kalau dia boleh senyum lagi tu..kira boleh tolak ansur la...tapi lau dah buat muka macam shit...faham-faham jela ok?go to hell la bai..

2) Mintak Dorang Ajar Sesuatu :P
hahahahaa..keje ni paling senang..korang suruh dorang ajar..and pastu buat-buat korang ni lembab nak loading..hohohooh..time ni paling best sekali,kalaau yang jenis tak boleh nak control emosi...silap-silap pelbagai perkataan carutan korang dapat! lalalalallaa...

3) Layan Budak-Budak ^_^
as we know budak-budak ni pun ada pelbagai type kan dalam family kan?ada yang memang pattern macam ustazah pilihan@imam muda (pattern ni memang sejuk perot emak),yang agak skema pun ada,yang jenis "aku dan duniaku" pun ada..normal pun ada..and pattern yang paling suitable untuk dijadikan watak utama dalam ujian ni adalah "hyper active" yehaaa! so,aku rasa korang faham kan? so,tak perlu rasanya aku nak explain lebih-lebih..takut ada yang muntah hijau karang..

4) Tahap Cemburu -_-"
Okey! bagi golongan panas baran neh,semua tak boleh..apa pun tak boleh..so,test la dia dengan cara mengesan tahap kecemburuannya..time korang ajak dia keluar jalan-jalan..korang cuba lah bertegur sapa dengan kawan-kawan korang yang lain..atau kalau dekat office,bila dia ajak korang lunch ke apa ke..korang cakap je korang nak lunch ngan kawan-kawan office..tak kisah la lelaki or perempuan..selalu nya orang yang hot temper neh..dengan perempuan pun tak boleh nak keluar sangat..kecoh..menyampah lak aku time tulis ni..hihihiiii..so,pk-pk la ya...

Hurm..aku rasa cukup la kot sampai sini dulu..

No comments:

Post a Comment