Tuesday 29 May 2012

. . . Heaven For Me . . .

Hye readers..
Hari ni kat kawasan aku..cuaca redup je..macam tahu isi hati aku yang tengah suam-suam kuku ni...erkk? wehuuu..smile again :) ok, if korang tension...korang buat apa eh? mesti macam-macam kan kan? bagi aku..if aku dah memang tension tahap hyperbola..aku akan buat decision untuk mencutikan diri aku..bukan apa,masing-masing perlukan ketenangan kan?

Antara-antara tempat-tempat yang menarik..

1) Kampung yang ada sawah padi.

aku suka sangat suasana sawah padi, al maklum lah aku dilahirkan di tempat yang tak ada sawah padi, so pilihan aku yang pertama adalah kampung, bila aku mintak pendapat kawan-kawan aku..mostly akan cakap " are u sure girl? i dont think u cant stand in kampung, its like to pelik ok.." urghh!! tak membina semangat langsung..nampak sangat nak rendahkan semangat aku.. ko tak pernah rasa hidop kampung memang la ang cakap cenggitu! cuba sekali baru tahu..pekena ikan keli bakar...fuhh..mandi parit...


2) Hutan belantara (Janne wanna be)

ohhooooohohohhhooooohoooooo (gaye janne dalam citer tarzan) dalam hutan pun agak adventure kan?but macam kurang sesuai dengan perangai aku yang sedikit penakut ni..bukan sedikit ok! banyak gileeeeeee...if aku nak pergi pun maybe dalam hati aku penuh dengan word "aku kena paksa! aku kena paksa!" macam time sekolah dulu..berapa kali aku kena masuk hutan..camping..and so on..jadi budak baik pun salah! :(


3) Island yang sangat indah

I love island..aku membesar sebagai budak pulau..keturunan aku memang dari laut..atuk aku nelayan..rumah aku pun dekat pesisir pantai..bapak aku tak boleh berpisah dengan laut..macam keturunan "MERMAID" pun ada kan? yes! sesungguhnya aku memang kuat berangan..kalau aku bercuti kat pulau..aku akan bangun seawal 6 pagi untuk breakfast dan tepat pukul 7 pagi aku akan mulakan sessi berenang...wahhhh..heaven weyh...aku rasa sangat comfortable dengan air laut..bila dah dalam laut,aku takkan naik darat dah...selalunya aku pergi holiday dengan Cik Mala, dia ni lah yang akan jaga makan minum aku dan menjerit suruh aku naik kedarat bila time nak senja..Thanks kakak! for being my bff.. credit to Cik Mala..



So, korang nak join aku tak? or ada cadangan lain?? share la weyh..tapi jangan nak mengarut lak bagi cadangan ya...aku nak balik ni..babai!

No comments:

Post a Comment