Monday 9 July 2012

. . . Bila Ramadhan Menjelma . . .

Salam reader! dipetang yang agak suam-suam kuku ni...cuaca yang tak menentu..awan berarak meninggalkan serpihan-serpihan daun yang sedang enak bertaburan....
(bahasa pujangga youuuu...)

Seperti yang korang semua tahu,bulan puasa akan tiba lepaaasss tuh....RAYA!!!!
yeah..kepada sesiapa yang tak ganti puasa lagi tuh..sila-sila lah ganti ya...kalau dah sampai tahun depan..aku rasa korang dah tak larat nak mengganti.. ~_~

Time bulan-bulan pose...apa yang korang ingat? hahahaha...

PENGUMUMAN ANAK BULAN RAMADHAN

Ini yang pertama,dari aku kecik sampailah sekarang...pakcik ni lah yang aku tggu,even tiap-tiap tahun muka sama..tapi tak boring..nenek aku ajar aku..
"macam mana sibuk pun kita,kena tengok pengumuman puasa..takut tahun depan xdapat tengok dah"
wahhhh....sedih lak tetibe, kepada Puan nenek...dont worry...sejak nenek tinggalkan akak..tak pernah sekali pun akak lupa tengok pengumuman ni...ok, stop..nanti aku nagis karang...


JEJAL RASUL KAT TV3


Inilah rancangan yang paling berpekdah dan boleh melupakan rasa kelaparan dan kehausan aku masa kecik-kecik dulu, feeling tengok jejak rasul ni kira boleh kalah lah ustazah aku yang mengajar subjek SIRAH kat sekolah agama dulu...ni legend weh....hope so, this ramadhan TV3 maintain rancangan ni...better dari tengok rancangan masak-masak yang boleh buat aku rasa nak berjalan pergi kepeti ais meminum air soya yang tengah sejuk mengoda....fuhhhh..

IKLAN HO HO HO! HORLICK ;')

 
Korang mesti pernah tengok iklan Liza Hanim kan? cute gila iklan tu..nampak macam 'happy family' amin....tetapi! kerana iklan tu juga lah...adik aku jadi over demand...ditolaknya milo aku mentah-mentah..pelbagai alasan yang diberikan dapat kutepis dengan padu..sehinggalah...
"kakak, bibi tu kan adik..ikutkan je, dia pun baru nak belajar puasa"
Cehh! guna politik....so,tugas aku pada setiap ramadhan adalah membancuh air horlick dan kemudian bertukar posisi ketangga sampai memegang jug air berisi horlick...tujuan?nak bagi bau horlick tu masuk kebilik "bibi"..annoying kan? well,pengorbanan oke..bukan senang jadi kak yong...

And the last one, korang pernah dengar tak 
"time bulan pose,setan kena kurung..hantu kena kurung.."
yeahhh..itu jugak lah yang aku pegang sampai hari ini, nak kata mitos tak jugak sebab ada hadis yang sahih menyatakan kan...
 
Banyak lagi yang aku tak masukkan...Bazar ramadhan..mercun...meriam buluh vs meriam besi...tarawih...selipar kena curik....orang tagged-tagged gambar baju kurung,shawl,kuih raya etc kat facebook...letih aku nak remove wehhh...aku appreciate tapi jangan lah over sangat ya?

:: THIS IS FOR YOU GUYS ::


P/S: Selamat menjalani ibdah puasa, tahun ni aku berazam takkan melangkahkan kaki kebazar...takut berlakunya pembaziran... <(~_~)>

No comments:

Post a Comment